Köpvillkor

Köpvillkor

Priser

Vi redovisar alla våra priser inklusive leverans inom Stockholmsregionen (dvs postnummer 10 xxx-19 xxx gäller ej för öar med färjeanknytning) och moms.

Kontakta oss om du önskar volymer eller antal vedsäckar som inte presenteras på hemsida.

Leverans

Vi levererar en dag per vecka och strävar för att leverera så snabbt det bara går men leveranstid kan komma att variera beroende på efterfrågan.

Hemleverans innebär att beställt gods ställs hos villor av på uppfarten samt hos lägenheter innanför porten förutsatt att vi ges fri transport fram till tomt, uppfart eller tillgång till portkoden vid beställning. Vi sms:ar er cirka 30min innan leverans och du behöver inte vara hemma. Våra chaufförer kommer att ta bilder vid varuutlämning.

Betalningsvillkor

Vi samarbetar med Payson by Svea för en tryggare upplevelse. Betalningen kan ske via swish, kontokort, kreditkort, faktura eller delbetalning, Fordran kommer att överlåtas till Svea Bank.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter leverans. Du bekostar dock frakten tillbaka till vårt lager. Vi kan även hämta veden till en kostnad av 800 kr.


Reklamation

Vi försöker vårt bästa för att leverera ved av premium kvalitet men ibland blir det bara fel. Om du upplever att något är fel med den ved du har köpt av oss så vill vi gärna att du hör av dig till oss så att vi snabbt kan åtgärda problemet. För att kunna hjälpa till att åtgärda eventuella fel behöver du meddela oss senast 5 arbetsdagar från att veden levererats till dig. Skicka ett mejl till oss med bild och beskriv vad som är fel, samt hur många säckar. Vi gör därefter en besiktning och om reklamationen godkänns byter vi ut dåliga säckar.